diumenge, 27 de juny de 2010

La FIA imposa una sanció ridícula als pilots investigats

Els cotxes que la FIA estava investigant després del GP d'Europa han rebut una penalització ridícula de 5 segons. Això afecta a Button, Barrichello, Hulkenberg, Kubica, Petrov, Sutil, Liuzzi, Buemi i De la Rosa. Alonso doncs, acaba vuitè en lloc de 9è, passant per davant de Buemi. Recordem que la investigació es feia perquè aquests cotxes havien rodat per sota del temps mínim en una volta de safety car.

Una altra vegada, una decisió força decepcionant dels comissaris que animarà als pilots a saltar-se les regles ja que, com ha quedat demostrat avui, surt més a compte anar per lliure que complir la normativa.

Alonso afirma que la cursa ha estat "manipulada"


Aquest diumenge hem vist un trist espectacle... seguir les normes ha dut a Alonso a allunyar-se del mundial i renunciar a un més que probable podi al GP d'Europa. Mentre Hamilton ha avançat al cotxe de seguretat quan hi havia bandera groga en pista, l'asturià ha respectat la norma. Resultat? Els comissaris han trigat 20 voltes a imposar un drive through a Hamilton, cosa que li ha permès mantenir la segona posició i, a la pràctica, sortir impune de la seva falta.

A banda d'això, una cursa monòtona que ha acabat amb victòria de Vettel, Hamilton segon i Button completant el podi. Atenció als McLaren perquè, si a la propera cursa introdueixen les modificacions previstes, no hi haurà qui els atrapi. De La Rosa ha aconseguit un punt mentre que Algersuari ha quedat molt enrere.

La FIA té una investigació en curs que podria modificar els resultats finals. Estarem atents al seu dictàmen però, realment, el què ha passat ha passat i cap penalització ens treurà el gust amarg de la carrera.

Resultats del GP Europa.

dissabte, 26 de juny de 2010

Els Red Bull recuperen la pole a València


Les millores del Ferrari no han servit a Alonso per a conquistar la pole. Se l'ha endut Vettel, que ha dominat juntament amb Webber la sessió de qualificació. En tercer lloc s'ha colat Hamilton. El britànic va llançat i podria haver fet pole si no hagués comès un error a la darrera volta... darrere seu, plaça per a l'asturià que queda just davant del seu company d'equip (Massa, 5è). 16è i 17è, per De la Rosa i Algersuari.

Demà poden passar moltes coses. Si Vetel s'escapa i els RB es mostren clarament superiors, poca cursa quedarà. Esperem que els rendiments dels pneumàtics siguin desiguals i que poguem veure lluites entre els primers de la graella. Tot i que al Valencia Street Circuit sigui difícil avançar, també hi ha moltes escapatòries on poder arriscar i donar espectacle, que és el que tots volem.

La cursa és demà, i en això ens centrarem. Però abans no puc estar-me de comentar la imatge que oferia una de les platges que hi ha a tocar del circuit: amb un sol radiant i plena a vessar. Crec que jo no podria aguantar-me allà quieta i prenent el sol, sentint el rugit dels motors, sense intentar saltar la valla i veure la cursa!

Resultats de la sessió de qualificació GP Europa

Vídeo on, a més de la platjeta, podeu veure un resum de la sessió. (ABC)

diumenge, 13 de juny de 2010

Montreal: una carrera de boxes

Quina cursa!! Dubto que mai haguéssim vist tants pit stops... els pneumàtics de Montréal no agantaven ni una volta, i ha estat un miracle que Hamilton i Alonso aconseguissin fer-los aguantar fins al final amb tot el grainig que duien. Tot i això, el primer a pujar al podi ha estat Lewis Hamilton, que ha fet doblet amb el seu company Jenson Button. Alonso ha quedat tercer. Algersuari 12è. I per cert, quin momentàs el de la sortida en paral·lel d'Alonso i Hamilton de Boxes!



El Gran Premi de Montreal ens ha deixat uns resultats interessants de cara a la classificació del mundial. El britànic Hamilton lidera la classificació general per sobre de Button, Webber i Alonso. Les distàncies però no són determinants i encara queden moltes curses per a recuperar punts i veure moviments a la graella.

El que hem vist aquest diumenge han estat molts avançaments, molt tràfic a la pista (i cotxes doblats que s'han conjurat per a fer la guitza a Alonso). McLaren torna a ser competitiu, al nivell de Red Bull, i Ferrari sembla que està tornant a despertar. Ara bé, aquesta opinió es basa en l'actuació del pilot espanyol, perquè a jutjar pel paper de Massa, no hi hauria gran cosa a dir. El brasiler ha patit diversos accidents i ha fet del pit lane la seva segona residència. De la Rosa, amb un probable trencament de motor, ha hagut d'abandonar.

Vegeu la classificació de la cursa.
Vegeu la classificació del mundial.

divendres, 11 de juny de 2010

Canadà a l'aguait dels Red Bull




(Primer de tot, he de disculpar-me amb vosaltres... He estat embolicada acabant el curs i he deixat el bloc a l'aire sense previ avís. Mil disculpes.)

Reprenc les meves cròniques a les portes del Gran Premi del Canadà, on tots els ulls estaran posats en l'equip Red Bull després de la tensió que s'ha generat entre els dos pilots de l'escuderia. Personalment, penso que a principi de temporada ningú esperava que Webber fos tan competitiu. Vettel destacava com la jove promesa de l'equip i molts haurien firmat per jubilar el qui avui és el seu company... però Webber ha plantat cara. I no només això, en aquests moments està liderant el mundial 5 punts per sobre de Button.

Però tot això ja ho sabeu. Així doncs, parlem del circuit que acollirà el proper Gran premi. Aquest circuit de 4,36 km veurà com els monoplaçes creuen 70 vegades la meta abans d'acabar la cursa. En total, hauran recorregut 305 km. El traçat combina aigua i terra, té grans rectes i sobretot, promet lluites. A veure com queda demà la classificació!