
Un monoplaça consumeix uns 70 litres (cada 100 km). Si us costa omplir el dipòsit del vostre cotxe, imagineu-vos en un que consumís 10 vegades més... però el que per a nosaltres seria un drama, en l'ostentós món de la Fórmula 1 és una anècdota. Les preocupacions relatives al carburant no se centren en el preu del dipòsit, sinó en el seu pes i eficiència. Fins ara, tots els equips utilitzaven gasolines més o menys refinades. En la temporada 2010, però, s'ha produit un canvi important: el bioetanol ha entrat als dipòsits de la F1.
Shell ha explicat que aquesta temporada Ferrari ha començat a utilitzar bioetanol de segona generació procedent de la palla del blat per als seus cotxes. La notícia ha passat força desapercebuda tenint en compte la importància del fet; no només s'han obtingut uns resultats òptims; Shell afirmma que les emissions de CO2 dels cotxes s'han reduït un 90 per cent. Tant de bo aquest nou combustile no tingui res a veure amb els problemes mecànics que estan assaltant els motors de Ferrari.
Doncs ho trobo una molt bona mesura! Enhorabona per la info ^^
ResponEliminaSí, almenys és un bon exemple. Si aconsegueixen bons resultats, voldrà dir que el biocombustible no és un obstacle. A veure què passa a la propera cursa... Gràcies pel comentari!
ResponEliminaNo n´havia sentit parlar de l ús del bioetanol per part de Ferrari encara, un bon apunt i ben trobat perquè no se n´ha parlat enlloc dels portals que segueixo. Enhorabona
ResponEliminaGràcies
ResponElimina