dissabte, 27 de febrer de 2010

Avui hem viscut la F1!


El sol no ha volgut acompanyar ni els monoplaces ni les 16 mil persones que s'han reunit avui a Montmeló. Una pluja fina ha dominat tot el matí, mentre que a la tarda, a partir de la una del migdia, el cel ha quedat tapat però sense precipitacions. Els temps del dia sitúen a Rosberg (Mercedes GP) com el més ràpid del dia. Ha fet un 1'20"686. No obstant, es notava que cap pilot prenia riscos i que la capacitat dels cotxes pot estar molt per sobre del que avui s'ha demostrat.

Al arribar al circuit, cap a quarts d'onze, sobtava que hi hagués tanta gent. Era fàcil preguntar-se com es pot aparcar un dia de carrera, si pels entrenaments ja està tot ple... Pels camins que voregen el circuit hi passejaven tant famílies, com joves o parelles. Molts amb la seva nevera i entrepans. Aquestes parades on venen Coca-coles a 3 euros no estaven tant plenes com de costum, i els camarers s'hi avorrien per falta de clients.

Quan ja havies visitat la grada principal, i t'acostaves a una curva per a treure l'entrepà, era graciós observar els fotògrafs amateurs. Amb uns objectius prominents, tots seguien el moviment dels monoplaces, un a un, per agafar la foto en l'angle just. Al costat, uns altres menys equipats es barallaven amb imatges borroses i angles massa oberts.

No era un dia per veure grans curses. Ni per assaborir l'exclusivitat d'aquest esport. Era un dia per a que tots aquells que gaudim dels cotxes ens acostéssim al nostre santuari sense deixar-nos-hi el sou. Per a que tornéssim a casa amb les orelles mig espatllades però contents d'haver viscut en viu un tosset Fórmula 1.

Al menú lateral teniu la galeria de fotografies de la jornada. (fotos per Eva Ferré)

divendres, 26 de febrer de 2010

Pròximament: crònica des de Montmeló

Ja han començat els darrers entrenaments de F1 al circuit de Montmeló. Demà, ens hi acostarem i els viurem en directe per a que al tornar pugueu tenir-ne la crònica de 1a mà!

diumenge, 21 de febrer de 2010

Preparats per Montmeló!

La F1 torna a casa (a casa nostra!). Aquesta setmana viurem a Montmeló els últims entrenaments de la temporada. Es faran de dijous a dissabte i hi participaran tots els equips de la graella. El preu de les entrades oscil·la entre els 10 i els 15 euros, segons si s'hi va un dia laborable o en cap de setmana. Cal dir que són una mica cares per uns entrenaments, però ja se sap, és Fórmula 1.

Jenson Button s'ha emportat el millor temps dels darrers entrenaments de Jerez, completant el traçat amb 1 m 18,871s. Sembla una bona marca, però de moment res és definitiu. Les pluges d'aquests dies han marcat molt les diferents proves dels equips i tots esperen que a Montmeló la pista es mantingui seca. La previsió, de moment, indica un cap de setmana fresc, i un cel amb clarianes i poques possibilitats de pluja.

dimarts, 16 de febrer de 2010

Welcome to Lotus



Ja tenim imatges del Lotus T127! El cotxe s'havia de presentar a Londres i, com no podia ser d'altra manera, ho va fer davant una forta expectació... fa 15 anys que Lotus es va retirar de la F1! Molts esperaven el retorn de l'equip anglès que ja supera el mig segle d'història. Ara bé, Lotus torna amb una llicència de Malàisia, no anglesa, ja que l'actual propietari és l'empresa malàisia Proton.

Tot i que el món de la Fórmula 1 ha canviat molt, l'equip ha treballat dur per tornar a la pista. El nou monoplaça compta amb un motor Cosworth i l'habilitat de Jarno Trulli i Heikki Kovalainen al volant. Tan sols fa 5 mesos que la FIA va confirmar oficialment que Lotus podria tornar als circuits de F1. Complirà les expectatives?

dimarts, 9 de febrer de 2010

La cursa de Campos

Adrián Campos podria acabar fora de l'equip que ell mateix està creant. Sembla que les dificultats econòmiques apreten a l'equip i que Tony Teixieira, el comprador de l'escuderia, no hauria aportat prou liquiditat per a salvar-lo. Ara mateix, Campos tindria a sobre de la taula la oferta d'un grup estranger interessat en adquirir la llicència otorgada a l'equip, però que no garantiria cap tipus de continuïtat respecte a l'actual direcció, seu o treballadors -segons informa avui As.com. Si Campos accepta, és probable que el somni de tenir un equip espanyol de F1 s'esvaeixi totalment.

Responsables de l'equip Campos-Meta van declarar a finals de gener que no preveien assistir a cap de les 4 sessions de tests d'hivern. Per ells, el primer test serà Bahrein. Per la seva banda, Bernie Ecclestone ja havia afirmat el dia 25 del mateix mes que l'equip espanyol i l'americà (USF1) tenien alguns problemes financers, no tècnics, i que haurien de lluitar molt per estar a punt per a l'inici de la temporada.

Entrevista a Joan Villadelprat a Cugat TV on comenta la situació de l'equip de Campos així com la de la seva pròpia escuderia: Epsilon Euskadi.

dijous, 4 de febrer de 2010

Un altre alemany a Mercedes


Nick Heifield serà pilot provador de l'escuderia Mercedes GP juntament amb els seus compatriotes Michael Schumacher i Nico Rosberg, que en són els pilots titulars. La temporada passada el podíem veure a BMW Sauber, on ja corria des de 2006. Ara només el podrem veure en cursa en cas que Schumacher o Rosberg no puguin competir, per la qual cosa no està tant clar que el canvi hagi estat a millor.

Per altra banda, Mercedes GP s'està posicionant amb força com l'equip alemany de la Fórmula 1. Si bé aquesta estratègia pot ser interessant comercialment, de cara als aficionats, no pot suposar una limitació de cara al futur?

dilluns, 1 de febrer de 2010

Primers quilòmetres a Xest

El Kàiser està en forma. Ho ha demostrat durant la primera jornada dels Winter tests 2010 a València (circuit de Xest). Els resultats són molt poc indicatius, però Schumacher ha fet un tercer lloc. El més ràpid ha estat Felipe Massa, mentre que la plata seria per a De la Rosa. El català ha confessat que se sent menys rovellat del que es pensava... sigui com sigui, el pilot no es treu el somriure de la cara, i segur que serà un dels més motivats de la graella.

Aquests són els temps de la sessió d'entrenaments d'avui.

1. Felipe Massa – Ferrari – 1:12.574 – 102 laps
2. Pedro De la Rosa – Sauber – 1:12.784 +0.210 – 74 laps
3. Michael Schumacher – Mercedes GP – 1:12.947 +0.373 – 40 laps
4. Nico Rosberg – Mercedes GP – 1:13.543 +0.969 – 39 laps
5. Gary Paffet – McLaren – 1:13.846 +1.272 – 86 laps
6. Rubens Barrichello – Williams – 1:14.449 +1.875 – 75 laps
7. Sebastian Buemi – Toro Rosso – 1:14.762 +2.188 – 18 laps
8. Robert Kubica – Renault – 1:15.000 +2.426 – 69 laps

Demà entrarà a la pista Lewis Hamilton, mentre que Alonso no ho farà fins dimecres. L'enginyer Joan Villadelprat ha declarat a ràdio Sabadell que enguany el campionat està molt obert (amb quatre campions del món). "Alonso aquest any tindrà un bon cotxe, i ja veurem què pot passar. Tenim a l'enginyeria alemanya -Mercedes- contra la llatina de Ferrari, i tot això promet molta emoció".

Fotografia del nou Toro Rosso que s'ha presentat avui.