dijous, 13 de maig de 2010

Oooh, Monaco!



Ooooh, ens n'anem a Monaco! Capital del luxe i del glamour, aquesta ciutat acull un circuit urbà de 3,34 km, amb curves molt tancades . Al ser relativament curt, els cotxes han de fer moltes voltes (78). I això, sumat al fet que és difícil avançar, fa que alguns el considerin un traçat avorrit. Certament, si la tensió del gran premi baixa, sempre ens podem abstreure contemplant els famosos edificis que rodegen el circuit. El més prestigiós és el Gran Casino -em pregunto si faran apostes sobre la cursa-. Mónaco és també un port de referència, i no hi faltaran iots exclusius. Tot plegat fa preveure que l'esport del dia se centrarà més en dissimular la ressaca queen la competició automovilística (ens fixarem en el nombre d'ulleres de sol).

Però tornem a la feina. Els primers entrenaments els ha dominat Fernando Alonso, tot i que ja sabem que de moment és aviat per fer pronòstics. De la Rosa espera sorprendre, i Algersuari segur que també, però haurem de veure com se les arreglen tots els pilots per fer-se lloc en un circuit tan estret... hi haurà cops de colze? La qualificació de dissabte serà el millor moment per comprobar-ho.

Per cert, us avancem que Renault ha aconseguit un nou patrocinador: Trina Solar, una companyia especialitzada en energia solar fotovoltaica.

diumenge, 9 de maig de 2010

Algersuari es llicencia a Montmeló




Montmeló ens ha ofert una cursa força tranquila. Han passat coses, però poques, i més aviat al final... El primer que hem de fer és felicitar a Jaume Algersuari, que ha fet una sortida magnífica i que ha estat al peu del canó t¡durant les 66 voltes, acabant 10è i aconseguint puntuar. Alonso ha fet segon, gràcies al seu expert pilotatge i a la mala sort de Hamilton i Vetel (el primer ha punxat i el segon ha tingut problemes amb el cotxe després de fer una excursió per la grava). De la Rosa ha patit una topada tot just a la sortida i ha hagut d'abandonar. Mala sort doncs per un pilot que, de debò, no es mereix tenir tanta mala sort...

Això ens deixa el mundial en mans de Button, amb 70 punts, seguit d'Alonso amb 67 i de Vettel amb 60. Segueixen Webber, Rosberg, Hamilton i Massa. Consulteu la classificació del mundial.

Consulteu la classificació del GP Montmeló.

dissabte, 8 de maig de 2010

15.700 euros de multa a Ferrari

En la qualificació d'avui hem vist Els Red Bull en una altra categoria. Han arrasat, deixant vergonyosament enrere a tots els seus competidors. Hamilton ha acabat tercer, fent-se amb el que es podria coniderar una quasi-pola, ja que els RB eren inabastables. Alonso quart. De la Rosa 12è, i Algersuari 16è.

La sessió ens deixa dues anècdotes interessants, i les dues per part de la despistada escuderia italiana. La primera: Ferrari haurà de pagar una multa de 15.700 euros (20.000 dòlars) per permetre a Alonso sortir del garatge quan Rosberg just passava per davant. Els dos cotxes quasi es toquen i la badada, que els hauria pogut sortir encara més cara als dos, s'ha saldat amb aquesta multa als de Ferrari. La segona: avui hem vist imatges de com els pilots han de tapar el conducte f. Ho han de fer amb la mà i, per tant, han de separar la mà esquerra del volant just al sortir de la curva i durant tota la recta. Em sembla poc enginyosa aquesta solució i de veritat que no entenc com la FIA permet que s'utilitzi un artefacte que obliga als pilots a fer una cosa així.

Els resultats de la classificació són aquests (no us perdeu les diferències de temps del 2n al tercer):

1. Mark Webber RBR RB6 Renault 1:19.995

2. Sebastian Vettel RBR RB6 Renault 1:20.101

3. Lewis Hamilton McLaren MP4/25 Mercedes 1:20.829

4. Fernando Alonso Ferrari F10 1:20.937

5. Jenson Button McLaren MP4/25 Mercedes 1:20.991

6. Michael Schumacher Mercedes GP MGP W01 1:21.294

7. Robert Kubica Renault R30 1:21.353

8. Nico Rosberg Mercedes GP MGP W01 1:21.408

9. Felipe Massa Ferrari F10 1:21.585

10. Kamui Kobayashi BMW Sauber C29 Ferrari 1:21.984

11. Adrian Sutil Force India VJM03 Mercedes 1:21.985

12. Pedro de la Rosa BMW Sauber C29 Ferrari 1:22.026

13. Nico Hulkemberg Williams FW32 Cosworth 1:22.131

14. Vitaly Petrov Renault R30 1:22.139

15. Sebastien Buemi Toro Rosso STR5 Ferrari 1:22.191

16. Jaime Alguersuari Toro Rosso STR5 Ferrari 1:22.207

17. Vitantonio Liuzzi Force India VJM03 Mercedes 1:22.854

18. Rubens Barrichello Williams FW32 Cosworth 1:23.125

19. Jarno Trulli (ITA) Lotus T127 Cosworth 1:24.674

20. Heikki Kovalainen (FIN) Lotus T127 Cosworth 1:24.748

21. Timo Glock (GER) Virgin VR01 Cosworth 1:25.475

22. Lucas di Grassi (BRA) Virgin VR01 Cosworth 1:25.556

23. Karun Chandhok (IND) HRT F1 HRT1 Cosworth 1:26.750

24. Bruno Senna (BRA) HRT F1 HRT1 Cosworth 1:27.122

divendres, 7 de maig de 2010

Els Red Bull dominen els lliures de Montmeló



El circuit de Montmeló és un dels preferits entre els pilots (4,6 km, recta principal > 1 km, 16 revolts, 11m d'amplada...). Característiques tècniques a banda, Barcelona sempre ha estat la primera parada europea del campionat i un punt d'inflexió en el desenvolupament dels cotxes. Aquí, els equips sempre incorporen novetats.

Si ens fixem en què han fet els espanyols, veiem com Ferrari ha modificat els seus motors per millorar en fiabilitat. Fa dies que sospitàvem que la preocupació per la fiabilitat en aquesta escuderia era més greu del que els seus responsables admetien, i aquí està la prova. Veurem si Alonso i De la Rosa poden conduir tranquils... Algersuari porta un nou paquet aerodinàmic i somia guanyar les 2-3 dècimes que li falten per entrar a la Q3. Cal dir, però, que encara que les guanyi, els avanços dels altres pilots poden impedir-li aconseguir aquest objectiu. Tot i així, en els lliures hem vist que cap dels espanyols aconsegueix estar a dalt de tot: els Red Bull estan imparables. Sobretot Vetel!

Ja veurem què passa a la carrera. De moment, el servei català de meteorologia prediu temps sec per dissabte i possibilitat mitjana-alta de pluja per diumenge. Esperem que la carrera sigui en sec i que poguem veure el potencial real de les millores de cada equip.

Aquests són els resultats de la classificació lliure d'aquest divendres:

1. Vettel (Red Bull) 1:19.965 (24 vueltas)

2. Webber (Red Bull) + 0.210 (35 vueltas)

3. Schumacher (Mercedes) + 0.792 (28 vueltas)

4. Alonso (Ferrari) + 0.854 (30 vueltas)

5. Hamilton (McLaren) +1.226 (23 vueltas)

6. Kubica (Renault) + 1.237 (36 vueltas)

7. Rosberg (Mercedes) + 1.306 (27 vueltas)

8. Massa (Ferrari) + 1.337 (25 vueltas)

9. Button (McLaren) + 1.399 (26 vueltas)

10. Sutil (Force India) + 1.553 (32 vueltas)

11. de la Rosa (Sauber) + 1.707 (37 vueltas)

12. Liuzzi (Force India) + 1.939 (32 vueltas)

13. Kobayashi (Sauber) + 1.966 (29 vueltas)

14. Buemi (Toro Rosso) + 2.219 (37 vueltas)

15. Barrichello (Williams) + 2.227 (33 vueltas)

16. Petrov (Renault) + 2.470 (35 vueltas)

17. Alguersuari (Toro Rosso) + 2.484 (34 vueltas)

18. Hulkenberg (Williams) + 3.800 (7 vueltas)

19. Trulli (Lotus) + 4.244 (26 vueltas)

20. Kovalainen (Lotus) + 4.929 (22 vueltas)

21. di Grassi (Virgin) + 5.101 (30 vueltas)

22. Chandhok (HRT) + 6.007 (23 vueltas)

23. Senna (HRT) + 6.187 (25 vueltas)

24. Glock (Virgin) + 6.631 (21 vueltas)

dissabte, 1 de maig de 2010

Cada Gran Premi, 72 milions



Segons un estudi recent elaborat per l'Institut DEP, cada Gran Premi de Fórmula 1 genera un impacte econòmic de 72,6 milions d'euros. Sacs i sacs de bitllets que van a parar al sector dels transports, el comerç, l'hosteleria i la restauració. Montmeló ja es frega les mans!

Aquest estudi explica que la majoria dels assitents, 6 de cada 10, són estrangers. En aquest cas, els visitants aprofiten per passar uns dies a Catalunya i fer una mica de turisme. La seva despesa mitjana, segons l'estudi, és de 771 euros per persona.

En total, el Circuit de Catalunya va generar l'any passat un impacte econòmic de 120 milions d'euros. El GP de Fórmula 1, amb 72,6 milions, i el de MotoGP amb 30,7 milions, són els motors d'aquesta activitat. No obstant, aquestes xifres no són per llançar coets. El 2007, el circuit va generar un impacte total de 170 milions.

La capacitat dinamitzadora del traçat justifica que, un any més, la instal·lació tanqui el seu balanç anual amb pèrdues. Pèrdues a compte de tots... Carod Rovira, president del Consorci del Circuit de Catalunya, ho explicava així: "Està clar que la Generalitat, com a propietària del 70% del Consorci (del Circuit), haurà d'executar la seva funció avaladora".